www.temetopecs.hu/webshop

 

Általános Szerződési Feltételek

 

 

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Vállalkozás weblapján (wwww.temetopecs.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF mindenkor aktuális verziója és a korábbi verziók folyamatosan elérhetők a következő weboldalról: https://www.temetopecs.hu/aszf és letölthetők a www.temetopecs.hu/altalanos_szerzodesi_feltetelek lap alján található letöltési linkről 

 

1.    Vállalkozás adatai:

 

A Vállalkozás neve: BIOKOM Nonprofit Kft.

A Vállalkozás székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 7632 Pécs, Siklósi út 52.

A Vállalkozás elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: temeto@biokom.hu, biokom@biokom.hu

Cégjegyzékszáma: 02-09-062862

Adószáma: 11014959-2-02

Vezetve a Pécsi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában

Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-89169/2015

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Nemzeti Adatvédelmi és Információs Hatóság

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve: ALADÁR-CONSULTING Kft.

Címe: 7623 Pécs, Athinay út 1/A 1. emelet 2.

E-mail címe: pottendi.robert@aladar.com

 

2.    Alapvető rendelkezések:

 

2.1.    A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók. Irányadó továbbá a jelen ÁSZF alapján megvalósított adatkezelésekre a Vállalkozás Adatkezelési Szabályzata is, mely elérhető a Weblap.hu/adatkezelesi_tajekoztato weboldalon.

 

2.2.    A jelen ÁSZF 2024. október 15. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Fogyasztó által leadott rendelésre a rendelés leadásakor hatályos ÁSZF irányadó.

 

2.3.    Vállalkozás fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos hozzájárulása nélkül. 

 

3.    Vásárlás

 

3.1.    Fogyasztó a weboldalon történő vásárlásával (rendelés leadásával) kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezeléseket tudomásul veszi. 

3.2.    Fogyasztó a vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Vállalkozás kizárja felelősségét, amennyiben Fogyasztó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

3.3.    A Vállalkozást a Fogyasztó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. 

3.4.    A Vállalkozást nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Fogyasztó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Vállalkozásnak felróható okból hozzáférhetővé válik.

 

4.    Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

 

4.1.    A megjelenített termékek online vagy személyesen rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

4.2.    A webshopban Vállalkozás részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek minimális mértékben (pl. színárnyalat) eltérhetnek a valóságostól, de Vállalkozás minden esetben törekszik a lehető legpontosabb ismertetők, adatok, így különösen a termékek fotóinak megjelenítésére.

4.3.    Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Vállalkozás teljes körűen tájékoztatja Fogyasztókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. 

4.4.    Amennyiben a Vállalkozás minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Vállalkozás nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

4.5.    Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

 

5.    Rendelés menete

 

5.1.    Fogyasztó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba, és megkezdheti a vásárlást.

5.2.    Fogyasztó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

5.3.    Fogyasztó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Fogyasztó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „Kosaram” ikonra kattintva.

5.4.    Amennyiben Fogyasztó további terméket szeretne kosárba helyezni új termékkeresést indíthat „vásárlás folytatása”. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A sor végén található ikonra kattintva törölheti a kosár egy termékét, a teljes kosár tartalmát pedig a „Kosár tartalmának törlése” gombbal törölheti. Mennyiség módosításához az adott termék során található beviteli mezőben írja át a megrendelni kívánt mennyiségre a mezőben lévő számot, majd kattintson a „Módosít” gombra. Amennyiben nem kíván további módosításokat elvégezni, kattintson a „Kosár tartalmának megrendelése” gombra.

5.5.1.    Fogyasztónak a „szállítási mód” kiválasztásával lehetősége van a megrendelt termékek kiszállítását kérni, az alábbiak szerint:

•    amennyiben a megrendelés összege meghaladja a 20.000,- Ft-ot a kiszállítás díja Pécs közigazgatási területén belül 1.190,- Ft. (Az egyértelműség érdekében tájékoztatjuk, hogy Vállalkozás Pécs közigazgatási területén belül az alábbi irányítószámokhoz kötött címhelyeket érti: 7621, 7622, 7623, 7624, 7624, 7625, 7626, 7627, 7628, 7629, 7630, 7631, 7632, 7633, 7634, 7635, 7636, 7691, 7693) 

•    amennyiben a megrendelés összege meghaladja a 30.000,- Ft-ot, a kiszállítás díja Pécs környéken 1.990,- Ft. Vállalkozás az alábbi településekre vállalja a termékek kiszállítását:

7673 Cserkút,

7831 Pellérd,

7668 Keszü,

7639 Kökény,

7666 Pogány,

7763 Egerág,

7762 Pécsudvard,

7761 Kozármisleny,

7741 Nagykozár,

7742 Bogád,

•    amennyiben a „Szállítási módok” közül a MPL-t választja, a kiszállítás a Magyar Posta Zrt. üzletszabályzatának rendelkezései alapján történik

Vállalkozás tájékoztatja a Fogyasztót, hogy 20.000,- Ft alatti vásárlás esetén kizárólag személyes átvételre van lehetőség.A kiszállítás az áru vételárának kiegyenlítését követő 2 munkanapon belül történik.

5.5.2. Fogyasztó kizárólag bankkártyás fizetési móddal egyenlítheti ki az áru ellenérétkét, az alábbiak szerint: 

A fizetés a K&H bank oldalán történik, mely során a bankkártya adatainak megadására van szükség. A fizetés teljesítését követően a bank oldala visszairányítja Fogyasztót a webáruház oldalára. Az összeg Vállalkozás bankszámláján történő jóváírását követően a Fogyasztó jogosult a termék(ek) Vállalkozás ügyfélszolgálati helyiségében (Pécs, Siklósi út 43.) történő átvételére.

5.6.    Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

5.7.    A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót, és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Fogyasztó köteles a terméket annak átvételekor megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a terméket nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Vállalkozás nem fogad el! A termék(ek) átvétele, illetve kiszállítása munkanapokon történik 8-15 óra közötti időszakban. 

5.8.    Az adatok megadását követően Fogyasztó a ”Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

5.9.    Adatbeviteli hibák javítása: Fogyasztó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

5.10.    Fogyasztó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. A megrendelés és az azzal egyező tartalmú visszaigazolás hozza létre a felek között az egyedi szállítási szerződést. Amennyiben e visszaigazolás Fogyasztó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Fogyasztóhoz nem érkezik meg, Fogyasztó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Vállalkozáshoz, illetve az Fogyasztóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Vállalkozás kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Fogyasztó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 

6.    A megrendelések feldolgozása és teljesítés

 

6.1.    A megrendelések feldolgozása munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Vállalkozás ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. 

6.2.    Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Vállalkozás és Fogyasztó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Vállalkozás Fogyasztó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Vállalkozáshoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

6.3.    Ha Vállalkozás a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Fogyasztó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. 

6.4.    Vállalkozás felhívja a Fogyasztók figyelmét, hogy beszállítói, illetve a termékek gyártói a technikai ismertetőket, leírásokat saját hatáskörükben jogosultak módosítani. 

6.5. Vállalkozás fenntartja a jogot – legfeljebb a vállalt teljesítési határidőig terjedően – a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Fogyasztóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

 

7.    Elállás joga

 

7.1.    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. 

7.2.    Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt harmadik személy a terméket átveszi.

7.3.    Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

7.4.    A termék visszaadásának/visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

7.5.    Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. 

7.6.    Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.

7.7.    A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

a.    a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b.    olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c.    romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében (pl. virág, koszorú);

d.    olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

e.    olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

f.    olyan alkohol tartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

g.    olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

h.    lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

i.    hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

j.    nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

k.    lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

l.    a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

7.8.    Vállalkozás a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére.

7.9.    A visszatérítés során Vállalkozás az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

7.10.    Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Vállalkozás részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Vállalkozás címén leadni.

7.11.    Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

7.12.    Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.

7.13.    A Fogyasztó kizárólag a termék visszaadásának, visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a Vállalkozás vállalta e költség viselését. 

7.15.    Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru rendeltetésszerű használatától eltérő használatból fakad. 

7.16.    A visszatérítést Vállalkozás mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

7.17.    Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Vállalkozás elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként való jelzést fogad el Vállalkozás. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével vagy személyesen juttathatja vissza Fogyasztó Vállalkozás részére. 

7.18.    Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli! A Vállalkozás ennek megfelelően követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését. A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Vállalkozás a termék vételárát.

7.19.    A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1400045.KOR

7.20.    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el, a magyarnyelvű verziót megnyitva („HU”) . https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX:32011L0083

7.21.    Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Vállalkozást a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.

7.22.    A fenti elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Fogyasztókat illeti meg.

7.23.   Az elállási jog nem illeti meg a Vállalkozást, azaz az olyan (akár természetes) személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

 

7.24.    Elállási jog gyakorlásának a menete:

7.24.1.    Vállalkozás tájékoztatja a Fogyasztót, hogy elállási/felmondási jogát gyakorolhatja a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. sz. mellékletében megjelölt elállási/felmondási mintanyilatkozat (Formanyomtatvány) alapján. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Vállalkozás elérhetőségeinek egyikére elküldeni. A Formanyomtatvány letölthető a következő linkről.

7.24.2.    Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Vállalkozás.

7.24.3.    A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Vállalkozás címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. 

7.24.4.    A Vállalkozás azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni a többletköltségeket. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

7.24.5.    Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek átadása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

 

8.    Jótállás, szavatosság

 

Kellékszavatosság 

8.1.    Milyen esetben élhet Fogyasztó a kellékszavatossági jogával? 

Fogyasztó webshopot üzemeltető cég (BIOKOM Nonprofit Kft.) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

 

8.2.    Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót a kellékszavatossági igénye alapján? 

Fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

 

8.3.    Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? 

 Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

8.4.    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 

Fogyasztó a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

 

8.5.    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? 

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy éveltelte után azonban már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

 

Termékszavatosság 

8.6.    Milyen esetben élhet Fogyasztó a termékszavatossági jogával? 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. 

 

8.7.    Milyen jogok illetik meg Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján? 

Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. 

 

8.8.    Milyen esetben minősül a termék hibásnak? 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

 

8.9.    Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó termékszavatossági igényét? 

Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. 

 

8.10.    Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania. 

 

8.11.    A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: 

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy 

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy 

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. 

 

Jótállás 

8.12.    Milyen esetben élhet Fogyasztó a jótállási jogával? 

Hibás teljesítés esetén a tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában a webshopot üzemeltető Vállalkozás jótállásra köteles.  

 

8.13.    Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama a megvásárolt fogyasztási cikk vételárától függően:

•    10.000,- Ft és 100.000,- Ft közötti vételár esetén 1 év,

•    100.000,- Ft és 250.000,- Ft közötti vételár esetén 2 év,

•    250.000,- Ft feletti vételár esetén 3 év.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási igény a jótállási jeggyel (vagy elektronikus jótállási jeggyel) érvényesíthető. Amennyiben a Fogyasztó jótállási jegyet nem kapott, úgy jótállási igényét az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal (számlával, nyugtával) is jogosult érvényesíteni.

 

8.14.    Mikor mentesül a Vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? 

A Vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik. 

 

8.15.    Vállalkozás nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek, továbbá a kopóalkatrészekért, és az ezek rendeltetésszerű használat melletti kopásából eredő meghibásodásért.

 

8.16.     Jótállási igény érvényesítése esetén irányadók a következő szabályok is: ha az első javítás során fény derül arra, hogy az adott fogyasztási cikk nem javítható, 8 napon belül a Vállalkozás a fogyasztási cikket kicseréli, illetve, ha a cserére nincs lehetőség, 8 napon belül visszatéríti a számla vagy nyugta alapján a vételárat. Vállalkozás a fogyasztási cikket abban az esetben is cseréli 8 napon belül, ha három javítást követően ismét meghibásodik az áru és a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását vagy az áru kijavítását. Ha a termék nem cserélhető, Vállalkozás 8 napon belül visszatéríti a számla vagy nyugta alapján a vételárat. Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a Vállalkozás a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicseréli. Ha a termék nem cserélhető, Vállalkozás 8 napon belül visszatéríti a számla vagy nyugta alapján a vételárat. Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Vállalkozás köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

9.    A szavatossági, jótállási igény esetén történő eljárás

 

9.1.    Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. 

9.2.    A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

9.3.    A szavatossági és jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Vállalkozást terhelik (Ptk. 6:166. §).

9.4.    A Vállalkozás a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

9.5.    A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

9.6.    Ha a Vállalkozás a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.

9.7.    A Vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

9.8.    A kijavítás iránti igény érvényesíthető a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál, továbbá a Vállalkozás székhelyén, telephelyén vagy fióktelepén is. A Vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze, ellenkező esetben köteles a Fogyasztót tájékoztatni a kijavítás vagy a csere várható időpontjáról. 

 

10.    Vegyes Rendelkezések

 

10.1.    Vállalkozás kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

10.2.    Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti. 

10.3.    Amennyiben Vállalkozás az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Vállalkozás egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

10.4.    Vállalkozás és Fogyasztó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. 

10.5.    Vállalkozás tájékoztatja a Fogyasztókat, hogy nem csatlakozott a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexhez, és ilyennel saját maga sem rendelkezik.

 

11.    Panaszkezelés rendje

 

11.1.    Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Fogyasztónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. 

11.2.    Vállalkozás a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. 

11.3.    Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig megőrzi a Vállalkozás, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

11.4.    Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.

11.5.    Panasszal elsősorban a területileg illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalokhoz fordulhat. A területi kormányhivatalok listáját itt találja: https://kormanyhivatal.hu

11.6.    Panasza esetén lehetősége van a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulni. A békéltető testületi meghallgatások főszabályként online kerülnek megtartásra, de a fogyasztó kérheti a személyes meghallgatást is. A békéltető testületek elérhetőségét itt találja:

 

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

E-mail cím:  info@baranyabekeltetes.hu

Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 1. em. 111.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Illetékességi terület: Budapest

 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye

 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu

Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye

 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

E-mail cím: bekelteto.testulet@gymskik.hu

Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye

 

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

 

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4. em. 2.

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Illetékességi terület: Pest vármegye

 

11.7.    A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

11.8.    Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra az  5/2023. (VI. 19.) IM rendelet alapján bármely békéltető testület illetékes.

11.9.    Vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

11.10. A jogviták rendezésére szolgáló Európai Uniós online vitarendezési platform is igénybe vehető, melynek elérhetősége a következő: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

 

12.    Szerzői jogok

 

12.1.    Miután a www.temetopecs.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a www.temetopecs.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos hozzájárulása nélkül. 

12.2.    A www.temetopecs.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

12.3.    A Vállalkozás fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

12.4.    Tilos a www.temetopecs.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a Fogyasztói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a www.temetopecs.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

12.5.    A www.temetopecs.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Vállalkozás írásos hozzájárulásával lehetséges.

12.6.    Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Vállalkozást kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 40.000,- Ft, illetve szavanként bruttó 10.000,- Ft. Fogyasztó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Vállalkozás közjegyzői ténytanúsító okiratba foglalást alkalmaz, melynek költségét szintén a jogsértő Fogyasztóra hárítja.  

 

 

Pécs, 2024. október 15. 

 

Általános Szerződési Feltételek letöltése